fredag den 27. juni 2014



Hej <3 Jeg elsker fredage! Det var sidste skoledag i SFO'en, og jeg måtte desværre sige farvel til nogle af børnene, da jeg stopper fra min praktik midt i sommerferien, inden de starter i SFO igen. Jeg hader at sige farvel. Det er akavet og trist og kan aldrig leve op til den tætte relation man har fået med børnene. Jeg fik besøg af min storesøster her til aften, og vi har bare siddet og hygget, det var skønt at se hende igen.
Lige nu sidder jeg og ser "About a Boy" (så skøn film!) imens mine dejlige chinchillaer løber rundt og brænder krudt af på stuegulvet. Jeg lader op til i morgen, hvor jeg skal ud i køen til Roskilde Festival. I den forbindelse kommer min mini festival guide ENDELIG! Jeg har været ude at købe ind til at bo i telt i en uge, og vil vise jer hvad jeg mener er musthaves under en festival, hvor det ikke er helt så hygiejnisk.







Jeg har først og fremmest købt wipes til ansigtet. Der er ikke mulighed for at vaske ansigtet ordentligt derude, og derfor er wipes virkelig et must, for at få makeuppen af og få renset ansigtet. Jeg har købt Neutral til at fjerne makeuppen, og til rigtigt at komme i dybden og rense ordentligt har jeg købt Clearasil til at bruge bagefter. Jeg har købt en ny ansigtscreme på trods af at jeg allerede har en, men jeg har valgt at købe en på tube, da jeg ikke bryder mig om, at have en man skal have fingrene ned i derude - af hygiejniske årsager, fordi jeg aldrig føler mine hænder er ordentligt rene på festivalen. 
Jeg har selvfølgelig købt solcreme, og fandt en lille, handy en i Matas, som ikke fylder meget, og er perfekt til festivalen. Til at pleje læberne MÅTTE jeg prøve Babylips! Jeg har egentlig nok læbepomader, men har hørt så meget godt om Babylips, og da jeg så de havde en i "Fresh Mint" kunne jeg ikke lade være. Her er det, igen, smart at vælge en, hvor du ikke skal røre selve produktet med fingrene, af hygiejniske årsager. 
Til makeup købte jeg en lille Kabuki børste, så jeg kan tage pudder på, uden at tage min dyre, store børste med. Den er fra Nilens Jord, og er også handy i mange andre sammenhænge, f.eks. når jeg overnatter hos andre osv. Det sidste nye jeg har købt er en tørshampoo, da jeg er løbet tør for min elskede Kevin Muprhy tørshampoo. Havde ikke lige økonomien til en ny af dem, og min lillesøster anbefalede denne, da hun synes den er rigtig god. Det er virkelig rart med en tørshampoo på festivalen, især hvis der er meget støv hvis det er varmt. Jeg føler generelt mit hår bliver hurtigere beskidt derude, og elsker at spraye det igennem med en god tørshampoo om morgenen, for lige at få snavs væk og en frisk følelse. 
Jeg har også lagt min parfume fra The Bodyshop på billedet, da det er så rart at dufte godt derude - da der ikke altid lugter lige godt. Jeg vil ikke slæbe en dyr parfume med derud, og da denne kun koster lidt over 100 kr. gør det ikke noget HVIS der sker noget med den. Den har en fantastisk duft af kokos, som passer perfekt til sommer. 
Andre ting jeg har tænkt mig at medbringe af toiletting er selvfølgelig det basale som tandbørste, deodorant osv., og af makeup en concealer, lidt mat pudder og solpudder og mascara. Jeg kan altså godt lide at se lidt frisk ud derude, og jeg mener ikke at festival er ensbetydende med at ligne en der har tømmermænd hele ugen. Det skal også lige siges, at jeg helt klart skal hjem i bad i HVERT fald hver anden dag (det ender for det meste med, at blive hver dag), og hvis jeg IKKE skulle det havde jeg købt mange flere ting. 
Håber I kan bruge denne lille guide/haul til noget. Skal I på festivalen? Den kommende uge vil mine blogindlæg jo så selvfølgelig blive ret sporadiske og ikke så regelmæssige, men jeg har sammensat en masse SUPER fine festival outfits jeg vil vise jer, og jeg starter med et outfit "flatlay" i morgen tidlig, som jeg håber I synes om!


1 kommentar:

  1. Dry shampoo is definitely an essential of mine, not only on festivals! ^.^
    By the way, I've nominated you for the Versatile Blogger Award in my latest post and I'd love to see you do this tag as well! ♥

    http://la-fille-lumineuse.blogspot.de/

    SvarSlet